Skoda Superb 2.0 TDI 150 KM

Obszerne wnętrze jest największym, choć nie jedynym atutem Skody Superb. Ze słabszym dieslem i bez mnóstwa dodatków w postaci np. skórzanej tapicerki czy okna panoramicznego ten samochód doskonale sprawdzi się w roli oszczędnego auta rodzinnego.

Nadwozie i wnętrze

Skoda Superb już nie tylko wymiarami i bogatym wyposażeniem aspiruje do klasy premium, ale też i stylistyką. Auto wygląda jak prawdziwa limuzyna, czyli dostojnie. Prezentuje się bardzo okazale. Wielka w tym zasługa nie tylko odpowiednich proporcji, ale przede wszystkim postawienia na proste linie. A tych w nadwoziu Superba znajdziemy pod dostatkiem – takie właśnie przetłoczenie biegnie niemal przez całą długość auta – od przednich reflektorów po tylne lampy. Proste są linie nadkoli, ale rekord bije pokrywa silnika, gdzie mamy aż 6 przetłoczeń.

Całość świetnie uzupełniają reflektory, które kształtem przypominają cięty kryształ. Superb do miana prawdziwej limuzyny dorósł też i w środku. Spasowanie wszelkich elementów nie budzi większych zastrzeżeń, ale tak powinno być w każdym samochodzie tej klasy. Poza tym kokpit jest poukładany i ergonomiczny. Znalezienie właściwej pozycji za kierownicą nie stwarza najmniejszych problemów.

W testowanej wersji przednie fotele posiadają elektryczną regulację i są podgrzewane. Ponadto wnętrze zapewnia więcej niż dostateczną ilość miejsca i nikt nie będzie miał powodów do narzekań, nawet podróżując na tylnej kanapie. Superb bije na głowę niemiecką konkurencję, jeżeli chodzi o pojemność kufra. Pomieścić w nim można aż 660 litrów bagażu, a to już wynik rewelacyjny.

Silnik i skrzynia biegów

Testową Skodę napędzał doskonale znany silnik diesla o pojemności dwóch litrów i mocy 150 KM, a napęd na przednią oś przenosiła automatyczna skrzynia DSG. Mimo dość skromnej mocy, auto przyspiesza bardzo sprawnie, bo pierwsza setka na wyświetlaczu pojawia się już w niespełna 9 sekund, a prędkość maksymalna wynosi ok. 218 km/h. Taki napęd wydaje się idealny do codziennej jazdy, bo nie generuje dużych kosztów. Średnie spalanie to nieco ponad 6 litrów oleju napędowego na 100 km.

Zawieszenie i komfort jazdy

Na drodze Skoda zachowuje się bardzo stabilnie i przewidywalnie. Konsekwentnie trzyma się wyznaczonego toru jazdy, a to za sprawą dość twardego zawieszenia, którego sztywność nieco daje się we znaki na drogach gorszej jakości. W tej wersji nie było adaptacyjnego zawieszenia, ani napędu na cztery koła, mimo to komfort jazdy tym samochodem należy ocenić wysoko.

Wyposażenie i cena

Skoda Superb w testowej odmianie była wyposażona we wszystko, czego potrzeba do sprawnej, przyjemnej i bezpiecznej jazdy. Oprócz pakietu różnego rodzaju elektronicznych asystentów miała nawigację, wirtualne zegary, skórzaną wielofunkcyjną kierownicę, tempomat, automatyczną klimatyzację czy 18-calowe obręcze kół. Auto z dwulitrowym dieslem i automatyczną skrzynią biegów kosztuje od 143300 zł w podstawowej odmianie Active.