Szukał pracy w internecie. Sprytnie wyczyścili mu konto

47-latek z Krasnegostawu odpowiedział na ogłoszenie o pracę na jednym z portali społecznościowych. Przekazał swoje dane rzekomemu pracodawcy, a w konsekwencji stracił blisko 14 tys. zł.

Dziś do Komendy Powiatowej Policji w Krasnymstawie zgłosił się 47-latek, który padł ofiarą oszustów.

– Mężczyzna na jednym z portali społecznościowych znalazł ogłoszenie o pracę, na które postanowił odpowiedzieć. W rozmowie z ogłoszeniodawcą uzyskał informacje dotyczące wymagań i warunków pracy. Rozmówca poprosił mężczyznę o podanie numeru telefonu, numeru PESEL. Spytał również o zadłużenie, oraz w jakim banku posiada konto – mówi młodszy aspirant Anna Chuszcza, rzecznik prasowy KPP w Krasnymstawie. – Po chwili pokrzywdzony otrzymał telefon od rzekomego pracownika banku, który poinformował mężczyznę, że ktoś usiłował zaciągnąć kredyt posługując się jego danymi, który w części były nieprawdziwe, dlatego kredyt nie został udzielony. Rozmówca przekazał, że konto mężczyzny zostało zablokowane i zaproponował przelanie środków znajdujących się na rachunku na bezpieczny rachunek. 47-latek zgodził się i wykonał kilka przelewów w wyniku czego stracił blisko 14 000 złotych.

Już po fakcie mężczyzna zatelefonował do swojego banku, gdzie postanowił zweryfikować pracownika, który do niego dzwonił. W ten sposób dowiedział się, że został oszukany.

Policja kolejny raz przypomina, jak się chronić przed oszustami?

– Wykonując jakiekolwiek operacje finansowe, wykonuj je w placówce bankowej albo z własnej inicjatywy! NIGDY ZA NAMOWĄ osób kontaktujących się telefonicznie! Pamiętaj, że pracownicy banku nigdy nie proszą o przelanie środków na inne konta.

– Nie podawaj danych logowania do bankowości – pracownicy banku nigdy nie proszą o login, hasło ani kody SMS.

– Zachowaj spokój i zweryfikuj informację – w razie wątpliwości rozłącz się i zadzwoń do banku na oficjalny numer. rd, źródło KPP w Krasnymstawie