Banaszek stawia na drogi

Prezydent Jakub Banaszek jeszcze w tym roku chce przystąpić do przebudowy kolejnych ulic w mieście: Lubelskiej na odcinku od Szpitalnej do Koszarowej lub Wiercieńskiego. W przyszłorocznym planie jest też kapitalny remont Złotej oraz Piwnej i modernizacja al. Marszałka Józefa Piłsudskiego.

– To jest nasz czas i musimy go jak najlepiej wykorzystać – przekonuje prezydent, Jakub Banaszek. – Chełm ma swoje pięć minut i chcę w znacznym stopniu poprawić jakość dróg w mieście.

Od kilku miesięcy trwa przebudowa krajowej „Dwunastki”. W realizacji jest ostatni odcinek ul. Kolejowej. Mocno zaawansowane prace są też przy budowie ronda u zbiegu Wojsławickiej, Mościckiego i al. 3 Maja wraz z drugą nitką w kierunku centrum handlowego Vendo Park. A to nie wszystko, bo w minioną środę prezydent podpisał umowy z wykonawcami na przebudowę czterech kolejnych ulic: Okszowskiej, Batorego, Jagiellońskiej i Sybiraków. Wszystkie do końca bieżącego roku mają mieć nowiutką nawierzchnię asfaltową.

Na ostatniej sesji rada miasta zabezpieczyła udziały własne na kolejne drogowe inwestycje. Chodzi o 2,6 mln zł na przebudowę Piwnej i Złotej, 4,25 mln zł na generalny remont ul. Wiercieńskiego i Bazylany, 5,79 mln zł na przebudowę al. Marszałka Józefa Piłsudskiego i 1,98 mln zł na dokończenie modernizacji ul. Lubelskiej, a konkretnie odcinka od Szpitalnej i Trubakowskiej do Koszarowej. Resztę pieniędzy Banaszek zamierza pozyskać z Funduszu Dróg Samorządowych.

Prezydent stwierdził, że jeszcze w tym roku jest możliwa realizacja albo Lubelskiej, albo Wiercieńskiego. W mediach społecznościowych zapytał mieszkańców, którą z tych ulic należałoby wykonać w pierwszej kolejności. Tak czy owak wszystkie zapowiedziane przez niego inwestycje drogowe, na które rada miasta zabezpieczyła pieniądze, mają być gotowe do końca 2021 r.

Nieoficjalnie dowiedzieliśmy się też, że są duże szanse na pozyskanie dofinansowania również na przebudowę Ogrodowej. Ta ulica, zwłaszcza na odcinku od kościoła na os. Słoneczne do skrzyżowania z Pszenną wymaga gruntownej modernizacji. Przebudowy wymaga też most na Uherce. (s)