Kadrowe roszady w magistracie, które interesują mieszkańców i o których dużo się plotkowało w magistracie, zaczynają nabierać kształtów. Prezydent powoli odkrywa karty i pokazuje, jak będzie wyglądał nowy regulamin organizacyjny urzędu. Pojawiają się nowe departamenty i nowe twarze.
– Zgodnie z przedwyborczą obietnicą, od 1 września w Mieście Chełm obowiązuje nowy regulamin organizacyjny. Zmiana potrzebna, która porządkuje wiele spraw i wyzwań, z którymi przyszło nam się mierzyć – podał na swoim profilu Jakub Banaszek.
A chodzi o nowy Departament Bezpieczeństwa Mieszkańców i Zarządzania Kryzysowego, który ma się zajmować m.in. przygotowaniem planu obrony cywilnej i budowy schronów. Prezydent precyzuje, że chodzi o miejsca, które w czasie pokoju mają służyć jako parkingi, a w przypadku zagrożenia będą wykorzystywane jako schrony dla mieszkańców. Odpowiedzialnym za te sprawy będzie Hubert Trusiuk z Chełma, podpułkownik rezerwy, były dowódca Garnizonu Chełm, który objął stanowisko dyrektora nowego departamentu.
Prezydent podziękował Monice Zaborek, dyrektor Departamentu Spraw Obywatelskich, w którego skład wcześniej wchodziło zarządzanie kryzysowe. I rozwiał jedną z plotek dotyczącą tego departamentu i jej dyrektora. Bo DSO pozostał w miejskiej strukturze.
Dyrektora ma w końcu Departament Architektury Geodezji i Inwestycji. W departamencie nie było dyrektora od momentu, kiedy Radosław Wnuk został wiceprezydentem. Nowym szefem departamentu został Bogdan Drygasiewicz, który był prezesem Chełmskiego Towarzystwa Budownictwa Społecznego. Miejsce Drygasiewicza zajął Rafał Bukowski, do niedawna dyrektor biura poseł Anny Dąbrowskiej-Banaszek, matki prezydenta. Bukowski wcześniej, „przez chwilę” był także prezesem PUM. (reb)