W piątek, 27 września, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad podpisała umowę na zaprojektowanie i budowę ponad 16-kilometrowego odcinka drogi ekspresowej S17 Piaski Wschód – Łopiennik. Wykonawcą będzie konsorcjum Aldesa Construcciones Polska (lider) oraz Aldesa Construcciones, który na realizację kontraktu wartego prawie 810 mln zł będzie miał 4 lata.
Odcinek drogi ekspresowej S17 Piaski Wschód – Łopiennik przebiegać będzie nowym śladem, wzdłuż obecnej drogi krajowej nr 17. Rozpocznie się na węźle Piaski Wschód, a zakończy w okolicach Łopiennika Nadrzecznego w powiecie krasnostawskim. – Wybudujemy dwujezdniową drogę ekspresową o długości 16,3 km, drogi do obsługi ruchu lokalnego, obiekty inżynieryjne, w tym rozbudowany zostanie istniejący węzeł Piaski Wschód, gdzie łączą się S12 i S17, oraz dwie estakady nad rzekami Giełczewka oraz Marianka. Ponadto wybudujemy odwodnienie i oświetlenie drogi w obrębie węzłów. Zamontowane zostaną urządzenia ochrony środowiska, w tym ekrany akustyczne, a także zbudowane przejścia dla zwierząt. Wykonany zostanie też system zarządzania ruchem. Poza przebudową węzła Piaski Wschód, inwestycja obejmuje także m.in. budowę trzech węzłów: Piaski Południe, Fajsławice oraz Łopiennik – informuje GDDKiA.
To już piąty odcinek trasy S17 z Piask w kierunku przejścia granicznego z Ukrainą w Hrebennem, który przeszedł do realizacji. Na etapie realizacji są już odcinki S17: Izbica – Zamość Sitaniec, Zamość Wschód – Zamość Południe, Zamość Południe – Tomaszów Lubelski oraz Tomaszów Lubelski – Hrebenne (w sumie ok. 55 km). W trakcie przetargu jest odcinek Krasnystaw – Izbica (18,8 km), dla którego zakończyła się obowiązkowa kontrola Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych. – Po przedstawieniu gwarancji należytego wykonania umowy przez wykonawcę, będziemy mogli podpisać umowę -mówi Łukasz Minkiewicz, rzecznik prasowy lubelskiego oddziału GDDKiA. – Dwa odcinki są na etapie prac przygotowawczych (Łopiennik – Krasnystaw (9 km) oraz Zamość Sitaniec – Zamość Wschód (12 km), dla których uzyskaliśmy decyzje środowiskowe. Przetargi na realizację tych zadań planujemy ogłosić w przyszłym roku. Wkrótce podpiszemy umowę z wykonawcą dokumentacji projektowej dla blisko 2-kilometrowego odcinka biegnącego nowym śladem od S17 do planowanego terminala granicznego odpraw samochodów ciężarowych Hrebenne/Rawa Ruska, który realizowany będzie przez Lubelski Zarząd Obsługi Przejść Granicznych – dodaje. rd. fot. GDDKiA