I Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Czarnieckiego i II Liceum Ogólnokształcące im. gen Gustawa Orlicz-Dreszera stanęły na podium ogólnopolskiego konkursu „Złote Szkoły NBP”. Dreszerczycy zdobyli I miejsce i 10 tys. zł nagrody w kategorii „Warsztat uczniowski”, a Czarniecczycy III miejsce i 6 tys. zł w kategorii „Lekcja z ekonomią”.
Zadaniem szkół, które przystąpiły do konkursu było stworzenie Drużyny Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej i zrealizowanie trzech „misji” pod hasłem „Poznajemy Bank Centralny”. W ramach konkursu należało m.in. przeprowadzić lekcję ekonomii, przygotować debatę szkolną i warsztaty uczniowskie, a uwiecznione na nagraniach i zdjęciach relacje z tych wydarzeń przesłać organizatorom konkursu. Z tymi zadaniami zarówno młodzież z „Dreszera”, jak i „Czarnieckiego” poradziła sobie doskonali.
II LO, które debiutowało w konkursie zajęło pierwsze I miejsce w kategorii „Warsztat uczniowski”, zdobyło tytuł „Złotej szkoły NBP” i nagrodę pieniężną w wysokości 10 tys. zł. – Konkurs ten był dla nas wielką możliwością nie tylko zachęcił nas do poznania działalności NBP, ale też wpłynął na integrację naszej grupy. Nasze spory, dyskusje nad realizacją poszczególnych etapów pozwalały na kształtowanie umiejętności niezbędnych na rynku pracy – argumentacja, kreatywność i praca zespołowa. Konkurs wpłynął też na nasze
dalsze wybory edukacyjne. Większość z nas wiążę swoją przyszłość z bankowością, ekonomią i finansami. Dziękujemy komisji konkursowej za docenienie naszych starań, NBP za stworzenie takiego konkursu oraz naszym nauczycielom za cenne rady, wskazówki, wsparcie i ciepłą atmosferę – mówił reprezentant II LO odbierając nagrodę podczas gali w Warszawie.
Nagrodę, jak nieoficjalnie ustaliliśmy, licealiści zamierzają przeznaczyć na szkolną wycieczkę.
I LO, które startowało w konkursie po raz kolejny, zajęło III miejsce w kategorii „Lekcja z ekonomią”, a także nagrodę pieniężną w wysokości 6 tys. zł. Statuetkę „Złotej szkoły” i nagrodę przywieźli ze stolicy Bartłomiej Przebierowski – uczeń klasy II D i lider Ambasadorów Edukacji Ekonomicznej ILO oraz Katarzyna Stojecka – nauczyciel matematyki.
– Dziękujemy wszystkim osobom zaangażowanym w realizację zadań oraz każdej instytucji, która wspierała nasz projekt – mówią koordynatorki projektu Teresa Kurzępa i Katarzyna Stojecka. (w)