Odwiedzili smoka i kopalnię soli

Trzydniowa wycieczka do Małopolski zaingurowała tegoroczne „Wakacje z MOSiR-em”. Młodzi podróżnicy odwiedzili Kraków oraz Wieliczkę, zwiedzili najdłuższą jaskinię w Polsce oraz ruszyli w rejs po Wiśle.

Pierwszy tydzień „Wakacji z MOSiR-em” dobiegł końca. – Nasze pociechy w tym okresie spędziły czas poza domem w historycznym sercu Polski w Krakowie – mówi Teresa Zaleńska-Sak, dyrektor ośrodka. – Były to trzy dni pełne wrażeń. W środę w drodze do stolicy Małopolski zwiedziliśmy Jaskinię Raj, jedną z najpiękniejszych jaskiń w Polsce i Centrum Neandertalczyka. Odwiedziliśmy również zamek w Chęcinach. Dzień zakończył się wspólną kolacją i wieczornym spacerem.

W czwartek po śniadaniu ruszyliśmy na „podbój” Starego Miasta Krakowa. Rozpoczęliśmy turystyczną przygodę od zwiedzania Collegium Maius UJ. Następnie odwiedziliśmy Rynek, Sukiennice, Bazylikę Mariacką, Barbakan i Bramę Floriańską, a po południu Zamek Królewski na Wawelu i legendarnego smoka wawelskiego. Zwiedzanie zakończyliśmy rejsem statkiem po Wiśle. W piątek ruszyliśmy w kolejny etap naszej podróży do Kopalni Soli w Wieliczce, pięknego miejsca wpisanego na Listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.

Solne podziemia, wiele pięknych komór i dzieł sztuki oraz najpiękniejsze miejsce w całej kopalni, kaplica św. Kingi zrobiły ogromne wrażenia i oczarowały pięknem naszych małych podróżników. Jedną z kolejnych atrakcji był obiad w podziemnej restauracji na głębokości 130 m. Te trzy dni minęły błyskawicznie, ale też bardzo aktywnie i przyszedł czas na powrót do domu. Mimo trudów wycieczki na buziach widoczny był uśmiech i radość. W tym tygodniu bawimy się dalej, czeka nas wspaniała zabawa i wiele kolejnych akcji. (b)