Radny ucieszył Drewnianą

Koniec z jazdą na pełnym gazie po Drewnianej. Na ulicy stanęły znaki ograniczenia prędkości do 30 km/h

Na ulicy Drewnianej stanęły znaki ograniczenia prędkości do 30 km/h. Wnioskował o to radny Marcin Magier, który pod petycją w tej sprawie zebrał podpisy wszystkich mieszkańców tej ulicy. To nie jedyna dobra zmiana w tej okolicy. Od kilkunastu dni stoją tam również długo oczekiwane przez mieszkańców wiaty przystankowe.


Drewniana, to gruntowa ulica przebiegająca przez osiedle domów jednorodzinnych położone na zachodnich peryferiach Świdnika. Wielu kierowców omija tędy korki tworzące się w godzinach szczytu na al. Jana Pawła II, czyli głównej drodze wjazdowej do miasta od strony Lublina. Mieszkańcy od dawna narzekali, że pędzące ich ulicą auta nie tylko stwarzają niebezpieczeństwo, ale też wzbijają tumany kurzy, który opada na okoliczne posesje.

Na początku września radny Marcin Magier (klub burmistrza W. Jaksona) wystąpił do burmistrza z interpelacją o ustawienie na Drewnianej znaków ograniczenia prędkości do 30 km/h. Do wniosku dołączył listę z zebranymi przez siebie podpisami wszystkich mieszkańców ulicy. I sprawa została załatwiona. W odpowiedzi burmistrz Waldemar Jakson poinformował radnego, że na wniosek mieszkańców postawienie znaków zostało zlecone Przedsiębiorstwu Komunalnemu „Pegimek”.

– Cieszę się, że prośba została pozytywnie rozpatrzona. Ten temat był już poruszany wcześniej, ale miasto było dotąd do niego sceptycznie nastawione, bo rzadko stosuje się znaki ograniczające prędkość do 30 km/h poza centrum miasta czy osiedlami mieszkaniowymi. Teraz udało się zebrać podpisy wszystkich właścicieli posesji przy ul. Drewnianej, w sumie 60 osób i miasto zgodziło się na montaż – cieszy się radny Magier, dodając, że znaki w ubiegłym tygodniu zostały postawione.

To nie jedna rzecz, o którą występował Magier w imieniu świdniczan mieszkających w tamtej okolicy. Radny upominał się również o ustawienie na wysokości ul. Drewnianej wiat przystankowych przy al. Jana Pawła II. Miasto zapewniło, że zrobi to, jak tylko dostanie zgodę od Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, która zarządza aleją. Nawet kupiło dwie wiaty, które czekają w magazynie na pozytywną decyzją GDDKiA. Pod koniec sierpnia ta w końcu nadeszła i na początku wrześni wiaty stanęły. JN

News will be here