Razem dla Chełmianki

Chełmski Klub Sportowy Chełmianka rusza z kampanią crowdfundingową „Razem dla Chełmianki”, której celem jest zebranie 200 tys. zł, by drużyny seniorów i juniorów mogły przystąpić do sezonu rozgrywkowego 2019/2020. Potrzebne jest wsparcie kibiców, sympatyków, ludzie dobrej woli. Bez ich pomocy celu nie uda się osiągnąć.


Sytuacja finansowa klubu w dalszym ciągu nie jest najlepsza. Pieniądze, jakie zamierza przekazać klubowi miasto, wsparcie w ramach promocji gospodarczej województwa z Urzędu Marszałkowskiego Województwa Lubelskiego oraz deklarowane środki od sponsorów nie wystarczą na pokrycie wszystkich zaplanowanych wydatków do końca roku.

Biorąc pod uwagę stan klubowych finansów władze klubu zdecydowały się na organizację dużej kampanii crowdfundingowej. Wspólnie z firmą TransferStarter, która jest sportową platformą crowdfundingową umożliwiająca klubom zebranie dodatkowych funduszy przy wsparciu ich kibiców, w poniedziałek 15 kwietnia rusza akcja „Razem dla Chełmianki”. Kampania promocyjna trwa w lokalnych mediach, ale także na Facebooku na stronie klubu.

Celem kampanii jest zebranie 200 tys. zł niezbędnych do tego, by Chełmianka w nowym sezonie rozgrywkowym mogła wystąpić drużynami seniorów i juniorów, i powalczyła o jak najwyższą lokatę. W 2020 roku klub obchodzi swoje 65-lecie. Kolejne cele to promocja klubu i umacnianie jego wizerunku. Bez wsparcia kibiców nie da się tego wszystkiego osiągnąć.

– Razem musimy zatroszczyć się o klub, by w przyszłości mógł osiągać kolejne sukcesy. Chcemy tworzyć klub razem z kibicami, dlatego ruszamy z szeregiem akcji, które pomogą zbudować więź między klubem, a naszymi sympatykami. Chełmianka zawsze była, jest i będzie otwarta na kibiców. Klub jest transparentny, na bieżąco informujemy sympatyków o tym, co się tutaj dzieje. Nie mamy nic do ukrycia – twierdzi Henryk Nowak, wiceprezes Chełmianki ds. organizacyjnych.

Każdy kto wspomoże klub finansowo, w zamian otrzyma nagrodę. Będą one uzależnione od wysokości wpłat. Nagrody są różne, od biletów na mecze, karnetów na kolejny sezon, poprzez klubowe gadżety, koszulki, szaliki, a nawet, zdjęcia drużyny z autografami, wyjazd na mecz ligowy, czy kolacja z wybranym zawodnikiem lub trenerem. – Chcemy pokazać, że Chełmianka jest dla Chełma, że to nie jest klub działaczy, a miasta i jego mieszkańców.

Mówiąc krótko nie ma Chełmianki bez Chełma i Chełma bez Chełmianki. Bardzo liczymy na to, że do akcji włączy się też miasto, a zwłaszcza podległe mu jednostki. Zależy nam również na tym, by coraz więcej osób przychodziło na stadion. O wszystkich naszych działaniach będziemy informować na bieżąco na naszej stronie internetowej, na Facebooku, filmy z akcji będą na kanale TV Chełmianka na Youtube – podkreśla wiceprezes ds. sportowych w ChKS Chełmianka, Piotr Stępień.

Partnerem Chełmianki w tej akcji jest TransferStarter, który daje klubom piłkarskim oraz ich kibicom szansę na realizacje wspólnego celu, jakim jest rozwój i sukces ich drużyny. – Jako grupa fanów futbolu zdajemy sobie sprawę z kluczowej roli współpracy na linii klub-kibice – mówi Wiktor Roszkowski, prezes firmy. – Wierzymy, ze TransferStarter pomoże ją wzmacniać, niezależnie od rodzaju prowadzonej kampanii – na naszej platformie kluby mogą prowadzić szerokie spectrum projektów, od zbiórek na cele infrastrukturalne, poprzez akcje rozwojowe, kończąc na kampaniach transferowych.

ChKS Chełmianka jest postrzegany jako jeden z najlepiej zorganizowanych klubów piłkarskich w województwie lubelskim. – Wykonaliśmy wszyscy mnóstwo pracy, by znaleźć się w tym miejscu, w którym jesteśmy. Klub i drużynę budowaliśmy latami. Tego nie da się zrobić w kilka miesięcy, czy rok. Dlatego wszyscy w tak trudnych chwilach musimy się zmobilizować i go uratować – przekonuje prezes klubu, Grzegorz Gardziński.

O tym, w jaki sposób będzie można wesprzeć Chełmiankę, klub informuje na bieżąco swoich sympatyków poprzez swoje kanały informacyjne. – Bardzo prosimy, by uważnie śledzić naszą stronę na Facebooku. Liczymy też na wsparcie lokalnych mediów – dodają działacze.