Remont mostu i innowacyjna technologia

Trwa przebudowa tzw. betonówki. Na placu budowy pracowała wielka kruszarka, która wielkie betonowe płyty zamieniała w zwykły gruz. Koniec remontu przewidziano na czerwiec 2020 roku, a tymczasem Zarząd Dróg Wojewódzkich już zapowiada kolejną dużą inwestycję we Włodawie – przebudowę mostu na Włodawce w ciągu drogi 812.


O remont kilkunastokilometrowego odcinka drogi wojewódzkiej 812 z Włodawy do Żukowa zabiegano od lat. Jego nawierzchnia to płyty betonowe bez żadnego asfaltu. Jazda samochodem po nich przysparza kierowcom nie tylko mnóstwa nerwów, ale też i bije po kieszeni, bo na takiej nawierzchni samochody niszczą się o wiele częściej. Obecnie modernizacji podlega odcinek od włodawskiego ronda do Korolówki. Początkowo płyty betonowe miały zostać zdemontowane, ale potem zapadła decyzja, że to one będą stanowić podbudowę pod asfalt.

Ale trzeba je skruszyć. Na plac budowy ściągnięto więc wielką maszynę, która rozbijała wielkie płyty na drobne kawałki. To właśnie m.in. jej działanie sprawdzał na placu budowy Zdzisław Szwed, członek zarządu województwa lubelskiego. – Zastosowano tu nowatorską technologię kruszenia płyt betonowych z wykorzystaniem ich jako podbudowy pod nową nawierzchnię. Oprócz tego droga zostanie poszerzona, powstanie ścieżka rowerowa i zostaną wykonane zatoki przystankowe – wylicza Szwed. Kierowcy nową nawierzchnią pojadą już w czerwcu przyszłego roku.

To nie jedyna poważna inwestycja realizowana przez Zarząd Dróg Wojewódzkich w Lublinie w okolicach Włodawy. Wkrótce, w ciągu drogi wojewódzkiej 812 pomiędzy Włodawą a Okuninką, rozpocznie się przebudowa mostu na Włodawce. Choć nawierzchnia na tym odcinku jest całkiem nowa, to okazuje się, że problem stanowi sama konstrukcja obecnego mostu, która może zagrażać bezpieczeństwu. Dla kierowców zostanie zbudowana tymczasowa przeprawa obok obecnego mostu. (bm)