Zostawili pacjentów na lodzie

Działająca przy ul. Obłońskiej w Chełmie przychodnia „Marmed” rezygnuje z udzielania świadczeń z zakresu podstawowej opieki zdrowotnej. W praktyce oznacza to, że od lutego nie będzie przyjmował tu już lekarz rodzinny. Pacjenci mają żal, że nie zostali poinformowani o tym odpowiednio wcześniej. – Zostaliśmy na lodzie – mówią rozgoryczeni.

Lubelski Oddział Narodowego Funduszu Zdrowia potwierdza, że NZOZ „Marmed” złożył wniosek o rozwiązanie umowy dotyczącej podstawowej opieki zdrowotnej z dniem 31 stycznia 2023 r.

– Nie wiem dlaczego do tej pory stosownej informacji nie umieszczono choćby na stronie internetowej. O tym, że w „Marmedzie” nie będzie już lekarza rodzinnego, dowiedziałam się przypadkowo, chcąc zapisać siebie i dziecko na wizytę. Okazało się, że musimy szukać sobie nowej przychodni i nowego lekarza, a nie jest to łatwe. Dzwoniłam już w dwa miejsca i usłyszałam, że mają komplet. Problem jest zwłaszcza z pediatrami – skarży się Czytelniczka.

Pacjenci nie ukrywają, że czują się pozostawieni na lodzie i mają pretensje, że o planowanych zmianach nie informowano ich z większym wyprzedzeniem. Niektórym żal jest również, że tracą zaufaną i lubianą lekarkę, która tu przyjmowała.

– Przeniosłam się do „Marmedu” z innej przychodni i byłam bardzo zadowolona. Nigdy nie miałam problemu, aby się dodzwonić i zapisać na wizytę. Poza tym pani doktor, która tu przyjmowała, w mojej ocenie, jest bardzo dobrym lekarzem: cierpliwym, uważnym, empatycznym i z dobrym podejściem. Nigdy nie robiła problemu z wypisaniem skierowania na badania czy do specjalisty. Gdzie znajdę drugiego takiego lekarza? – mówi jedna z pacjentek.

Próbowaliśmy ustalić, z jakich powodów NZOZ „Marmed” rezygnuje z praktyki lekarza rodzinnego. W rejestracji niewiele nam się udało dowiedzieć, a zarząd przychodni nie odpowiedział na nasze prośby o kontakt.

Z kolei NFZ zapewnia, że żaden z dotychczasowych pacjentów „Marmedu” nie pozostanie bez opieki.

– W sytuacji rozwiązania przez przychodnię POZ umowy o udzielanie świadczeń, opiekę nad pacjentami przejmują inne placówki, które działają w najbliższej okolicy. Te placówki zostały już przez nas wskazane i poinformowane o zaistniałej sytuacji. Przejmą one opiekę nad pacjentami dotychczasowej placówki. Żaden pacjent nie pozostanie bez opieki. Pacjenci będą poinformowani o możliwości wyboru świadczeniodawcy bez konieczności ponoszenia dodatkowej opłaty oraz do jakich placówek mogą się zgłosić – zapewnia NFZ. (w)

News will be here