Im dłużej, tym taniej…

Choć cennik nie jest jeszcze znany, wiadomo już, że w chełmskim aquaparku będzie można kupić bilety: 60-minutowy (plus 10), 100-minutowy, 200-minutowy i całodzienny. Im dłuższy pobyt, tym cena za minutę ma być niższa. Dla rodzin z dziećmi są planowane atrakcyjne stawki, zachęcające do częstszego odwiedzania parku wodnego. Każdy w dniu swoich urodzin dla siebie i osoby towarzyszącej będzie mógł kupić bilet za pół ceny.

auapark-ready-copyZa około miesiąc ma nastąpić oficjalne otwarcie chełmskiego aquaparku, pierwszego takiego kompleksu sportowo-rekreacyjnego na ścianie wschodniej. Obiekt w zasadzie jest już gotowy i mógłby działać, ale potrzeba jeszcze trochę czasu, by dopiąć wszystko na ostatni guzik.
– Dajemy czas ajentom na urządzenie swoich pomieszczeń – mówi Zbigniew Mazurek, prezes spółki Chełmski Park Wodny i Targowiska Miejskie. – Chcemy, aby w pierwszym dniu działania obiektu wszystkie sklepy, kawiarnie, puby normalnie już funkcjonowały. Hucznego otwarcia z wielkimi gwiazdami nie planujemy, ale na pewno atrakcji nie zabraknie.
Chełmski aquapark to jeden z nowocześniejszych tego typu obiektów w kraju. Inwestycję wykonała firma „Skanska”. W trzykondygnacyjnym budynku znalazły się: baseny, sauny, łaźnie, wanny z hydromasażem oraz kompleks zjeżdżalni. W obiekcie powstaną również boiska do squash’a, kręgielnia, siłownia, ścianka wspinaczkowa, restauracja, lokale komercyjne oraz administracyjne. Wokół obiektu pojawiły się chodniki, drogi, place, parking, nowe tereny zielone i elementy małej architektury. Aquapark ma być otwarty przez 16 godzin na dobę. Jednorazowo będzie mogło z niego korzystać do ok. 430 osób.
Chełmski obiekt będzie korzystał z szeregu innowacji w zakresie odnawialnych źródeł energii. Na dachu budynku zamontowano 30 paneli solarnych, 76 paneli fotowoltaicznych o wydajności 20 kW i układ odzyskiwania ciepła z wód popłucznych. Te inwestycje pozwolą obniżyć koszty eksploatacji aquaparku, zapewniając częściowe oszczędności w zakresie pozyskiwania energii i ciepła.
Wielu chełmian z niecierpliwością czeka na otwarcie obiektu. Cennik biletów jeszcze nie został ustalony. – Ciągle nad tym pracujemy – mówi prezes Mazurek. – Ceny podam na kilka dni przed otwarciem. Chcemy ustalić takie stawki, by zachęcić mieszkańców miasta, sąsiednich miejscowości i odwiedzających Chełm turystów do jak najczęstszego korzystania z aquaparku. Na pewno zastosujemy ulgi dla rodzin z dziećmi. Zdecydowaliśmy też, że będziemy honorować Chełmską Kartę 3+. Mało tego, każdy w dniu swoich urodzin dla siebie i osoby towarzyszącej kupi wejściówkę za pół ceny. Jedno mogę obiecać – będzie taniej niż w nowo otwartej pływalni w Lublinie.
img_1142-copyKorzystający z aquaparku będą mogli kupić wejściówki: 60-minutowe (plus 10 minut na przebranie się), 100-minutowe, 200-minutowe i całodzienne. Jak podkreśla prezes Mazurek, im dłuższy pobyt, tym cena za minutę będzie niższa. – Tańsze bilety będą obowiązywały w godzinach od otwarcia obiektu do 15.59, a nieco droższe od 16.00 do zamknięcia, czyli 22.00 – mówi Z. Mazurek. – Dotyczy to wyłącznie dni roboczych. Przygotowujemy również oddzielny cennik dla grup dzieci i młodzieży szkolnej z opiekunem. W dniu otwarcia nie wykluczamy też biletów po złotówce. 
W miniony piątek i sobotę w aquaparku nagrywano spoty promocyjne. Wzięło
w nich udział ponad 300 uczestników. Byli wśród nich chełmianie, którzy odpowiedzieli na zaproszenie spółki Chełmski Park Wodny i Targowiska Miejskie, dotyczące udziału w filmie, młodzież z Młodzieżowej Rady Miasta, uczniowie III LO w Chełmie z opiekunami, zawodnicy UKS Lider, przedstawiciele Stowarzyszenia „Zbyszko”, ratownicy z chełmskiego WOPR. Nad całością nagrań czuwali architekci obiektu
z firmy Schick Architekci z Rudy Śląskiej
z Andrzejem Truszczyńskim na czele. Firmy gastronomiczne zapewniły uczestnikom nagrań wyżywienie i napoje. (ptr)