Koniec samowolek

Chełm czeka rewolucja wizerunkowa. Według projektu uchwały krajobrazowej miasto podzielono na sześć obszarów, w których zróżnicowane będą warunki umieszczania tablic reklamowych. Określono też gabaryty i rodzaje materiałów budowlanych ogrodzeń, kiosków, ogródków gastronomicznych, pomników, kolorystykę śmietniczek, a nawet paczkomatów. – Koniec z samowolkami, estetyka miasta się poprawi – mówi Paweł Wira, dyrektor chełmskiej delegatury Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Lublinie.

Do 13 kwietnia br. w jednym z pokojów chełmskiego ratusza udostępniony był projekt uchwały krajobrazowej. W tym czasie dwie osoby poprosiły o wgląd do niego, ale uwag nie złożyły. Wciąż można to zrobić, bo termin ich składania w tej sprawie mija 27 kwietnia br., a projekt uchwały krajobrazowej zamieszczono na stronie internetowej chełmskiego magistratu. Uchwała ta ma uregulować kwestie umieszczania w przestrzeni publicznej m.in. reklam, ale nie tylko. Jej celem jest poprawa estetyki miasta, bo do tej pory brak jest zasad określających miejsca, powierzchnie i kompozycje tablic czy billboardów. Efekt jest taki, że w centrum miasta i nie tylko aż roi się od brzydkich banerów czy reklam…

Ciąg dalszy artykułu jest dostępny w wydaniu papierowym i w wydaniu PDF z 25.04.2022 r.

Doskonale rozumiemy, że sprzeczne informacje, fake newsy i plotki mogą wywoływać obawy. Cenimy Twój spokój, dlatego u nas dostaniesz tylko sprawdzone wiadomości i rzetelnie przygotowane materiały.


News will be here