S12 z Chełma do Dorohuska. Inwestycja za miliard czeka na decyzję wojewody

Do wojewody lubelskiego wpłynął wniosek o wydanie ZRID dla budowy odcinka S12 Chełm - Dorohusk, mapa GDDKiA w Lublinie

Do wojewody lubelskiego trafił wniosek o wydanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej, tzw. ZRID, który pozwoli na budowę fragmentu ekspresówki z Chełma do Dorohuska. Wiadomo, że planowana „eska” ominie od południa Pławanice i rezerwat Roskosz.

Od miesięcy trwają zaawansowane prace przy budowie północnej obwodnicy Chełma. Okalająca miasto droga, która ma przejąć ruch samochodów ciężarowych i osobowych jadących do granicy, jest częścią trasy ekspresowej S12. Budowa „eski” również nabiera tempa. Do wojewody lubelskiego wpłynął właśnie wniosek o wydanie kluczowej dla budowy drogi decyzji o zezwoleniu na realizacje inwestycji drogowej, tzw. ZRID. Po jej otrzymaniu wykonawca może przystąpić do podziału nieruchomości pod drogę, wypłaty odszkodowań dla właścicieli i przystąpi do fizycznych prac.

Wiadomo, że trasa fragmentu „eski” z Chełma do Dorohuska ma mieć 23 km. Nie będzie biegła wzdłuż obecnej drogi krajowej. Rozpocznie się w Antoninie, pod Chełmem, ominie od południa miejscowość Pławanice i rezerwat Roskosz. Ominie tereny zamieszkane. W ramach inwestycji powstanie aż 16 wiaduktów, 50 przejść dla zwierząt i miejsce obsługi podróżnych w Teosinie.

Realizowana jest przez Przedsiębiorstwo Usług Technicznych Intercor. Wartość umowy na zaprojektowanie i budowę drogi to 1 mld zł, z czego ok. 450 mln zł (ponad 102 mln euro) pokryje dofinansowanie przyznane przez Komisję Europejską w ramach Instrumentu Łącząc Europę.

Do pełnego zakończenia drogi S12 na naszym terenie pozostanie jeszcze fragment z Chełma do Piask. Ale prace na tym odcinku zostały na razie wstrzymane. Podczas robót ziemnych w okolicach Dorohuczy wykryto składowisko odpadów przemysłowych. Przebieg fragmentu tej drogi musi zostać zmieniony. (bf, mapa GDDKiA o/Lublin)

 

News will be here