Biuletyn dezinformacji publicznej

Biuletyn Informacji Publicznej świdnickiego starostwa wymaga aktualizacji – zwraca uwagę radna powiatu Edyta Lipniowiecka. Na stronie widnieją nieaktualne dane i zdarzają się błędy. Powiat zapewnia, że urzędnicy skontrolują treści zawarte w biuletynie i poprawią to, co należy.


– „Docierają do mnie niepokojące informacje od mieszkańców dotyczące braku aktualizacji na BIP-ie Starostwa Powiatowego w Świdniku. Mimo np. ostatnich zmian w Zarządzie Powiatu, na stronie nadal widnieją wcześniejsze informacje, są błędy w adresie starostwa, a zakładka dotycząca nieodpłatnej pomocy prawnej nie została jeszcze zaktualizowana w tej kadencji. To tylko niektóre z braków, na jakie zwrócili mi uwagę mieszkańcy Świdnika. Bardzo proszę o dokładne przeanalizowanie BIP-u i wprowadzanie wszystkich istotnych zmian na bieżąco – pisze w interpelacji do starostwa radna powiatu Edyta Lipniowiecka (Świdnik Wspólna Sprawa).

Radna docieka również, kto odpowiada za aktualizację biuletynu, czy redaguje go ktoś z urzędników w ramach służbowych obowiązków, czy jest to praca dodatkowa, w oparciu o inną umowę, a jeśli tak, to jakie powiat ponosi na ten cel wydatki.

W swojej interpelacji radna Lipniowiecka zwróciła również uwagę, że mieszkańcy mają ostatnio trudności z dodzwonieniem się do starostwa.

– Skarżą się, że pracownicy nie odbierają telefonów, a przecież przy obecnych obostrzeniach jest to w zasadzie jedyna droga kontaktu z urzędem i urzędnikami – zauważa radna.

W odpowiedzi na uwagi radnej wicestarosta Bartłomiej Pejo zapewnił, że przypomni osobom odpowiedzialnym za wprowadzanie treści do Biuletynu Informacji Publicznej o konieczności kontroli zamieszczonych tam treści. Zapewnia również, że urząd robi wszystko, aby sprawy interesantów były załatwiane bezzwłocznie.

– W związku z trwającą epidemią powodującą podwyższoną absencję pracowników, możliwe są nieudane połączenia telefoniczne z urzędnikami. Zapewniam, że robimy wszystko, aby takie sytuacje nie miały miejsca. Do dyspozycji mieszkańców cały czas dostępni są pracownicy kancelarii, część spraw można załatwić korzystając z ePUAP. Dodatkowo planujemy wprowadzenie nowych rozwiązań ułatwiających kontakt z urzędnikami – wyjaśnił B. Pejo.

Wicestarosta poinformował również, że obecnie uprawienia administratora BIP-u posiada 30 pracowników starostwa oraz podległych mu instytucji, którzy aktualizacji jego treści dokonują w ramach obowiązków służbowych i nikt nie posiada dodatkowej umowy na wykonywanie tego typu zadań. (w)

News will be here