Niecodzienne podejście do nauczania

Projekt „Aktywna Królowa Nauk”, zgłoszony przez Szkołę Podstawową im. Jana Pawła II w Kaplonosach, zdobył grant w VIII edycji programu „Potęga”. Jego autorem jest Przemysław Łobacz, nauczyciel matematyki, który z królową nauk zapoznaje swoich uczniów nie tylko w szkolnej sali, ale nawet w parku narodowym.

Szkoła w Kaplonosach (gm. Wyryki) dostała 5 tysięcy złotych na realizację projektu polegającego na połączeniu nauczania matematyki z aktywnością fizyczną i praktycznym zastosowaniem w życiu codziennym. Autorem przedsięwzięcia jest nauczyciel matematyki Przemysław Łobacz.

– Projekt trwał od 15 września i realizowany był przez pierwszy semestr obecnego roku szkolnego – mówi Renata Paluszkiewicz, dyrektor szkoły w Kaplonosach. – W grudniu uczniowie odwiedzili Urząd Gminy Wyryki. Młodych gości przywitał wójt, który zapoznał ich z pracą urzędu. Następnie uczniowie odwiedzili referaty, gdzie zadawali pracownikom szereg pytań. Wizyta miała na celu zapoznanie się z zasadami funkcjonowania urzędu, a tym samym ukazanie praktycznego zastosowania matematyki w pracy urzędu.

Jesienią uczestnicy projektu odwiedzili Poleski Park Narodowy, a dokładniej rzecz ujmując ścieżkę przyrodniczą „Czahary”, która rozpoczyna się w miejscowości Zastawie (gm. Urszulin). Mierzyli czas przejścia, liczbę kroków na poszczególnych odcinkach oraz odczytywali i zapisywali dane z tablic umieszczonych na trasie. Po powrocie obliczali średnią prędkość marszu, a każdy z uczniów wyliczał średnią długość swojego kroku na poszczególnym odcinku.

Program grantowy „mPotęga” jest zorientowany na popularyzację matematyki wśród młodych ludzi. Ma na celu zainspirowanie nauczycieli, rodziców, pasjonatów matematyki, aby przezwyciężali schematy, rutynę i zachęcali swoich uczniów do przygody z matematyką realizowanej w sposób niekonwencjonalny.(bm)

News will be here