Nowy spot promocyjny Chełma, który miasto nagrało kosztem ok. 120 tysięcy złotych będzie emitowany w TV Republika. Miasto da zarobić prawicowej telewizji blisko 500 tysięcy złotych. Radni z opozycyjnego klubu Koalicji Obywatelskiej grzmią o skandalu.
Miasto tłumaczy wybór TV Republika rosnącą oglądalnością tej stacji. Z kolei radni KO przypominają, że widzowie Republiki już mieli okazję poznać Chełm, w tym jego atrakcje turystyczne, podczas zapowiedzi i relacji z Sylwestra Marzeń, na który miasto wydało ponad 600 tys. zł. – To oznacza, że ponad milion złotych trafił do jednej stacji telewizyjnej, w czasie, gdy w naszym mieście: w szkołach i przedszkolach szuka się oszczędności kosztem dzieci, a instytucje kultury walczą o każdą złotówkę, żeby nie zamykać drzwi przed mieszkańcami. Czy tak powinno wyglądać gospodarowanie publicznymi pieniędzmi? Czy naprawdę promocja Prezydenta w jednej stacji jest ważniejsza niż bezpieczeństwo na drogach, edukacja naszych dzieci i rozwój kultury? Mówimy temu stanowcze „Nie” i to właśnie przez takie działania nie mogliśmy zagłosować za udzieleniem wotum zaufania i absolutorium dla prezydenta! – grzmią radni KO, w oświadczeniu zamieszczonym na profilu klubu na FB.
Więcej, w poniedziałkowym, papierowym wydaniu „Nowego Tygodnia”. rd