Stanowisko przywrócone po 15 latach

Gmina Wyryki od wielu lat nie miała obsadzonego stanowiska sekretarza. Jej obecny włodarz Mirosław Torbicz sytuację zmienił, powołując na to miejsce Piotra Kazaneckiego, który w wyrykowskim urzędzie pracuje od 2019 roku. Do tej pory zajmował się on pozyskiwaniem środków zewnętrznych i polityką oświatową gminy.

W poniedziałek (23 maja) Piotr Kazanecki został powołany na stanowisko sekretarza gminy Wyryki. Ukończył on studia magisterskie na kierunku politologia Uniwersytetu Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie oraz studia podyplomowe w zakresie zarządzania w administracji i samorządzie terytorialnym, a także w zakresie audytu w gospodarce i administracji. Początki jego kariery zawodowej związane były ze szkolnictwem: był nauczycielem wiedzy o społeczeństwie i historii w Szkole Podstawowej nr 8 w Chełmie, a następnie w Szkole Podstawowej nr 1 we Włodawie i Publicznym Gimnazjum nr 1 we Włodawie, w którym w latach 2007-2012 pełnił funkcję wicedyrektora.

Od 2012 r. był inspektorem w Wydziale Edukacji i Polityki Społecznej Starostwa Powiatowego we Włodawie. W 2019 r. rozpoczął pracę w Urzędzie Gminy Wyryki na stanowisku kierownika Referatu Administracyjnego i Spraw Oświaty, w którym odpowiadał za koordynowanie pozyskiwania środków zewnętrznych i politykę oświatową gminy. W latach 2002-2010 Kazanecki był radnym gminy Hańsk w randze wiceprzewodniczącego. W 2008 r. współzałożył i prezesuje Stowarzyszeniu Inicjatyw Lokalnych „Dubeczno – Polesie Zachodnie” przekształconemu w SIL Lepsza Przyszłość Gminy Hańsk.

– Bardzo się cieszę, ze pan Piotr Kazanecki przyjął moją propozycję – mówi wójt Wyryk Mirosław Torbicz. – Zatrudnienie kompetentnej osoby na stanowisku sekretarza jest nieodłącznym elementem usprawniania pracy naszego urzędu. Oprócz zadań dedykowanych sekretarzowi nadal będzie odpowiedzialny za pracę Referatu Administracyjnego i Spraw Oświaty. Jego awans nie wiąże się więc z koniecznością zatrudniania w urzędzie dodatkowej osoby – dodaje wójt.

Sekretarz to kierownicze stanowisko urzędnicze. Powinno ono być obligatoryjnie utworzone i obsadzone w każdym urzędzie gminy. Podstawą zatrudnienia sekretarza jest umowa o pracę. Nawiązuje ją w imieniu pracodawcy kierownik urzędu. Aby zostać sekretarzem w gminie, trzeba spełnić szereg kryteriów. Trzeba mieć co najmniej czteroletni staż pracy na stanowisku urzędniczym, w tym dwa lata przepracowane na stanowisku kierowniczym urzędniczym. Sekretarz nie może być osobą karaną, nie może być też członkiem partii politycznej. Sekretarz musi też obowiązkowo legitymować się wyższym wykształceniem.

W Urzędzie Gminy w Wyrykach stanowisko sekretarza nie było obsadzone przez 15 lat. Obecny wójt wielokrotnie zapewniał, że odpowiednia osoba na takim stanowisku w strukturze urzędu jest niezbędna i sekretarz się pojawił. Zaskoczenia nie było, bo Kazanecki pewnie od samego początku był szykowany do tej funkcji. Wcześniej jednak na drodze stanął wymóg formalny w postaci dwóch lat pracy na stanowisku kierowniczym w urzędzie. (bm)

News will be here