Cargo dla biznesu

Nocne cargo na świdnickim lotnisku

Port Lotniczy Lublin szuka sposobów na złagodzenie kłopotów, w jakie wpędziła go, pandemia koronawirusa. Jednym z nich jest uruchomienie z początkiem roku usługi cargo. Jak informuje lotnisko, korzysta z nich PZL-Świdnik, który wysyła wyprodukowane przez siebie części do śmigłowców m.in. do USA. Ostatnio terminal cargo obsługiwał również nocny transport części samochodowych, które samolotem z Barcelony przyleciały do lubelskiej firmy z branży motoryzacyjnej.

– Te operacje potwierdzają, że nasza nowa oferta jest potrzebna dla lubelskiego biznesu. Przedsiębiorcy mogą teraz szybko i wygodnie wysyłać swoje wyroby do dowolnego miejsca na świecie, a także importować produkty, wykorzystując nasze lotnisko. To szansa dla wszystkich, oczywiście również dla lotniska, które dzięki temu zyskuje ważne źródło nowych przychodów – mówi Andrzej Hawryluk, prezes Portu Lotniczego Lublin.

Lotnisko oferuje kompleksową obsługę ładunków lotniczych, zarówno w samolotach pasażerskich jak i towarowych. Przesyłka przechodzi przez kontrolę bezpieczeństwa i zostaje załadowana do samolotu. Natomiast po przylocie do Lublina, ładunek jest sprawdzony, przygotowany do odbioru i oczekuje na przekazanie klientowi.

Kluczowym elementem obsługi towarów jest także formuła RFS (Road Feeder Service), czyli transport towaru lotniczego ciężarówkami do samolotu na innym lotnisku. Tak było właśnie przy okazji wspomnianych części do śmigłowców, które po odprawie celnej na lubelskim lotnisku zostały załadowane na ciężarówkę. Przesyłka została przetransportowana na lotnisko w Amsterdamie, skąd odleciała do USA.

PLL chce inwestować w branżę usług cargo. Magazyn ostatnio doposażono w nowe urządzenie rentgenowskie, umożliwiające obsługę przesyłek o gabarytach 145 cm x 180 cm. Usługi cargo dostępne są 24 godziny na dobę, po wcześniejszej awizacji. Na tym nie koniec. PLL pracuje nad projektem, zakładającym w niedalekiej przyszłości stworzenie nowoczesnego terminalu cargo o powierzchni ok. 3000 mkw. z dedykowanymi pomieszczeniami do obsługi towarów specjalnych. (opr. w)

News will be here