Dobrych rad nigdy za wiele

    Marceli Niezgoda, dyrektor Lubelskiej Agencji Wspierania Przedsiębiorczości, poinformował podczas spotkania o najnowszych konkursach ogłoszonych przez LAWP i możliwości pozyskania środków przez mikroprzedsiębiorców

    W Hotelu Hampton by Hilton w Lublinie odbyło się spotkanie w ramach drugiego cyklu „Biznes Lubelskie 2018”. Podczas czwartkowej konferencji kilkudziesięciu lokalnych mikroprzedsiębiorców mogło dowiedzieć się o możliwości wsparcia działalności ich firm przez Urząd Marszałkowski Województwa Lubelskiego m.in. w zakresie promocji, udziału w targach i misjach zagranicznych, poznać receptę na sukces w biznesie, a także otrzymać kilka cennych rad, jak najlepiej zaprezentować swoją firmę i siebie podczas wystąpień, rozmów biznesowych i kontaktów z mediami.

    Spotkania ,,Biznes Lubelskie 2018’’ to konferencje o charakterze szkoleniowo-informacyjnym, organizowane we wszystkich powiatach województwa lubelskiego oraz w powiatach grodzkich. W inauguracyjnym cyklu programu od końca kwietnia do połowy lipca wzięło udział 1552 przedstawicieli z 1012 firm i instytucji.

    W ubiegłym tygodniu rozpoczęła się druga część cyklu, tym razem przeznaczona dla mikroprzedsiębiorców.

    Podczas czwartkowego spotkania w Lublinie przedstawicieli firm w imieniu marszałka Sławomira Sosnowskiego i Zarządu Województwa przywitała sekretarz Anna Augustyniak.

    – Samorząd Województwa Lubelskiego ma określone rodzaje zadań. Jednym z nich jest kreowanie polityki gospodarczej naszego regionu. Stąd różnego rodzaju działania, by nasze województwo było jak najbardziej konkurencyjne – Anna Augustyniak tłumaczyła, skąd pomysł UMWL na spotkania „Biznes Lubelskie”.

    W pierwszej części czwartkowej konferencji mikroprzedsiębiorcy mogli dowiedzieć się od Danuty Sulowskiej z zespołu Biznes Lubelskie o możliwości atrakcyjnego wsparcia ich działalności m.in. w zakresie promocji, udziału w targach i misjach zagranicznych.

    Grzegorz Gruza, wiceprezes Bon Appetit Sp. z o. o., opowiedział uczestnikom spotkania, jak udało mu się odnieść sukces w biznesie. Udzielił osiemnastu, krótkich lekcji, pokazując, że nie zawsze w jego biznesowym życiu było tak „różowo”, ale determinacją i ciężką pracą można osiągnąć zakładane cele.

    O tym, że „Nie taki diabeł straszny…, czyli jak dobrze się zaprezentować” mówiła z kolei Anna Dąbrowska, wielokrotnie nagradzana i wyróżniana dziennikarka TVP3 Lublin. Co zrobić, by dobrze wypaść przed kamerą? – Bądź sobą. Nie udawaj kogoś innego. Kamera z pewnością obnaży sztuczność twojego zachowania. Postaw na swoje mocne strony – na to, co w komunikowaniu się z otoczeniem zwykle jest twoi atutem – podkreślała pani redaktor.

    Po spotkaniu odbyła się wspólna kolacja uczestników z prelegentami. BS