Energetycy usłyszą włodawian?

Każdy korzysta z energii elektrycznej, ale rzadko się zdarza, by klienci firm energetycznych zasuwali kilkadziesiąt kilometrów do punktu obsługi. A taki los zgotowała mieszkańcom Włodawy i powiatu włodawskiego spółka PGE Obrót. Oburzenie włodawian jest zrozumiałe. Pod petycją w sprawie reaktywacji włodawskiego biura obsługi klientów podpisało się już prawie pół tysiąca osób.

Zbieranie podpisów to inicjatywa Komitetu Organizacyjnego powołanego w celu utworzenia punktu obsługi klienta Rejonu Energetycznego we Włodawie. Listy poparcia są dostępne w wielu punktach, m.in. w sieci sklepów należących do najpoważniejszego włodawskiego pracodawcy. Wcześniej głos w tej sprawie zabierali już: Katarzyna Wojtal z PiS, która liczy na pomoc posłanki Beaty Mazurek oraz starosta Andrzej Romańczuk, który w pełni popiera inicjatywę.
W petycji do Departamentu Nadzoru Ministerstwa Energii w Warszawie czytamy m.in.: – My, niżej podpisani, zwracamy się z prośbą o wznowienie działalności Biura Kompleksowej Obsługi Klienta Rejonu Energetycznego w naszym mieście. (…) Od ponad pięciu lat niszczeje we Włodawie piętrowy biurowiec po byłym Rejonie Energetycznym. Budynek z pełną infrastrukturą w tym zakresie, wyremontowany, z klimatyzacją, stoi pusty. Natomiast codziennie do pracy z Włodawy do Rejonu PGE w Chełmie dojeżdża około 40 pracowników. Codziennie tę samą trasę z Włodawy i powiatu pokonuje około stu interesantów. Słynne Jezioro Białe, jezioro Glinki oraz Pojezierze Łęczyńsko-Włodawskie jest terenem wczasowo-turystycznym, gdzie w sezonie letnim kilkakrotnie wzrasta liczba odbiorców energii indywidualnych oraz sezonowych działalności gospodarczych (…). Najdalsze miejscowości powiatu będące w zakresie działań obecnego Rejonu są odległe ponad 90 km od Chełma. Likwidacja komunikacji PKS w znacznym stopniu ogranicza możliwość dojazdu. Osoby starsze i samotne, pomimo że nie radzą sobie z obecną sytuacją, to też często są nawiedzane przez innych dostawców energii, jak również oszustów i naciągaczy. Nie wszyscy odbiorcy korzystają z połączeń elektronicznych. (…) obecny stan jest istotnym problemem dla mieszkańców naszego regionu, związanym m.in z zawieraniem, rozwiązywaniem i rozliczaniem umów na dostawę i dystrybucję energii elektrycznej. Wznowienie Biura Kompleksowej Obsługi Klienta stanowiłoby odpowiedź na postulaty mieszkańców naszego regionu dotyczące m.in. utrzymania należytych standardów wysokiej jakości obsługi klienta i zapewnienia bezpieczeństwa energetycznego oraz utrzymania wysokiej efektywności i sprawności całego procesu dystrybucji energii elektrycznej, a szczególnie w tak wrażliwym obszarze operacyjnym, jakim jest region wczasowo-turystyczny.
W skład Komitetu Organizacyjnego wchodzą: Lucjan Gąsiorowski – radny miejski, Zdzisław Kociubiński – emerytowany pracownik Rejonu Energetycznego Włodawa, Józef Steć – zastępca prezesa Zarządu Cechu Rzemiosł i Przedsiębiorczości we Włodawie. Komitet ma zamiar zebrać nawet 3 tys. podpisów do końca czerwca.

Odpowiedni poziom obsługi…

Biuro Obsługi Klienta PGE we Włodawie zamknięto 1 lipca 2012 r. Oczywiście spółka uzasadniała to ekonomią. Zapewniała, że żadnych utrudnień nie będzie. Stało się inaczej. Niemal od początku władze powiatu i miasta protestowały przeciwko tej decyzji. – Z całą pewnością zamknięcie BOK we Włodawie nie wiąże się z oszczędnościami – mówił nam przed miesiącem starosta A. Romańczuk – ponieważ chociażby ciągłe dojazdy pracowników pociągają za sobą wydatkowanie sporych sum. W przypadku pozostawienia Biura we Włodawie, głównym wydatkiem byłby koszt wynajęcia pomieszczenia. Jeśliby Państwa spółka miała problem ze znalezieniem takiego we Włodawie, to służymy pomocą w tej kwestii. Likwidacja Biura we Włodawie nie pozostała bez wpływu na poczucie bezpieczeństwa energetycznego mieszkańców i zdecydowanie obniżyła standard i komfort życia mieszkańców powiatu włodawskiego.
O reaktywacji BOK we Włodawie Katarzyna Wojtal ma na początku lipca rozmawiać w stolicy z posłanką Beatą Mazurek. – Jestem przekonana, że to kwestia dobrej woli, bo ekonomia to nie wszystko. Liczyć się powinien przede wszystkim człowiek. Pozostawienie BOK w Chełmie nawet w minimalnym stopniu nie rozwiązuje naszych problemów – mówi K. Wojtal.
Mariusz Majewski, rzecznik PGE Obrót w Warszawie, napisał nam przed kilkoma tygodniami zdawkowo: – Decyzje PGE Obrót dotyczące funkcjonowania sieci sprzedaży i obsługi Klienta, w tym m.in. likwidacja niektórych Biur Obsługi Klienta, jak np. BOK we Włodawie, podyktowane są koniecznością optymalizacji kosztów funkcjonowania spółki, aby mogła ona sprostać konkurencji innych firm zajmujących się sprzedażą na uwolnionym rynku energii elektrycznej, oraz zapewnieniem odpowiedniego poziomu obsługi naszych Klientów. (gd)