Nissan Ariya już w Polsce

Przestronny, komfortowy i na wskroś nowoczesny jest Nissan Ariya. Japoński koncern niedawno zaprezentował swoje najnowsze dzieło, a jego pierwsze egzemplarze już trafiają do polskich salonów. Elektryk może mieć napęd na przód lub na obie osie, a jego najmocniejsza wersja ma 301 KM i zasięg do 533 km.


Ariya otwiera kolejny rozdział w historii bezemisyjnych samochodów Nissana. Ten w pełni elektryczny crossover pozwala na nowo odkryć potencjał pojazdu z tego typu napędem i oferuje niezrównany poziom komfortu oraz integracji z samochodem.

Płynność, dynamika i równowaga

Płyta podłogowa Nissana Ariya została stworzona specjalnie do samochodów elektrycznych. Umożliwia ona uzyskanie optymalnych parametrów w zakresie mocy, zasięgu oraz możliwości ładowania. Zadbano także o równowagę między komfortem jazdy a dynamiką i zwinnością. Trzy wersje modelu (2WD 63 kWh, 2WD 87 kWh oraz e-4ORCE AWD 87 kWh) i zasięg do 533 km zaspokoją oczekiwania szerokiego spektrum klientów. Dzięki stuprocentowo elektrycznemu zespołowi napędowemu auto oferuje natychmiastowo dostępny wysoki moment obrotowy, co oznacza płynne, dynamiczne i niemal bezgłośne przyspieszanie oraz imponującą elastyczność.

Nissan zadbał nie tylko o to, by zespół napędowy był wyjątkowo cichy, ale także o to, by podczas szybkiej jazdy nie wybijał się żaden dźwięk. Dzięki temu w kabinie panuje sprzyjająca relaksowi jednolita cisza. Ariya o pojemności baterii 87 kWh może odzyskać nawet do 350 km zasięgu już po 30-minutowym ładowaniu szybką ładowarką (wykorzystując złącze CCS). Zespół baterii trakcyjnej umieszczono w podłodze pomiędzy osiami, uzyskując rozkład masy 50/50 w wersji e-4ORCE oraz niemal równie idealny w odmianach z napędem na przednie koła.

Podczas testów inżynierowie przykładali dużą wagę do znalezienia perfekcyjnej równowagi między dynamiką, poczuciem bezpieczeństwa i komfortem jazdy, kluczowych do zapewnienia klientom jak najlepszych wrażeń podczas jazdy flagowym modelem marki. Klienci europejscy oczekują zwykle reaktywnego układu kierowniczego i dużej zwrotności, a jednocześnie lepszej stabilności przy wyższych prędkościach.

W wersjach przeznaczonych na Europę zwiększono więc siłę tłumienia amortyzatorów oraz zmodyfikowano stabilizatory, aby ograniczyć przechyły nadwozia. Inżynierowie Nissan Europe odpowiednio dobrali także charakterystykę sprężyn i układu kierowniczego, usztywniając go w czasie jazdy z wyższymi prędkościami.

Japoński futuryzm

Japońskie korzenie Nissana widoczne są w stylistyce zarówno nadwozia, jak i wnętrza. Ponadczasowy japoński futuryzm to koncepcja, która pozwoliła na nowo odkryć potencjał samochodu elektrycznego pod względem wzornictwa oraz połączyć estetykę z funkcjonalnością, tworząc atmosferę ekskluzywnej, otwartej przestrzeni. Ariya zaprojektowana została zgodnie z filozofią opartą o minimalizm, elegancję i subtelność. Kształty poszczególnych elementów dobrane zostały tak, aby zaakcentować nowoczesność pojazdu, zachowując jednocześnie jego ponadczasowy styl.

Nowa płyta podłogowa oraz kompaktowa budowa podzespołów napędu umożliwiła przeniesienie układu sterowania klimatyzacją pod maskę silnika. Projektanci mogli więc wykorzystać całą długość kabiny, której płaska podłoga pozwoliła uzyskać wrażenie ekskluzywnego, futurystycznego salonu. Wysmakowane i komfortowe wnętrze oferuje wszystkim pasażerom niespotykaną w tej klasie pojazdów przestrzeń dzięki maksymalizacji wielkości kabiny, będącej jedną z największych w tej kategorii aut.

Od wentylowanych foteli projektowanych zgodnie z filozofią Zero Gravity i wzorcowej ilości miejsca na nogi po panoramiczny otwierany dach oraz przesuwaną elektrycznie środkową konsolę – wnętrze Nissana Ariya jest przykładem nowego podejścia do harmonijnego połączenia komfortu i stylu. Kierowca może regulować ustawienie fotela, kierownicy oraz elektrycznie przesuwanej konsoli środkowej według własnych preferencji. Ustawienia mogą zostać zapisane w profilach użytkowników, co jest przydatne szczególnie w sytuacji, gdy z samochodu korzysta kilka osób.

Na uwagę zasługuje także ergonomiczna, regulowana konsola, pełniąca funkcję podłokietnika wyposażonego w praktycznie ukrytą ładowarkę indukcyjną do telefonów komórkowych. Wraz z całą konsolą przesuwa się zamontowany na niej selektor przełożeń oraz sąsiadujący z nim panel dotykowych przełączników. Monolityczny wyświetlacz składa się z dwóch ekranów – każdy o przekątnej 12,3” – na których prezentowane są najważniejsze informacje, jak stan naładowania baterii, zasięg czy wskazówki nawigacji.

Wyświetlanie wielu informacji w przejrzystym, poziomym układzie przypominającym falę ułatwia ich odczytywanie bez nadmiernego rozpraszania uwagi kierowcy. Samochód jest również wyposażony w rozbudowany wyświetlacz przezierny, który podaje praktyczne informacje w bezpieczny dla prowadzącego sposób. Na minimalistycznej desce rozdzielczej umieszczono dotykowe, haptyczne przyciski sterujące klimatyzacją, podświetlające się po uruchomieniu samochodu.

Jedynie najważniejsze przełączniki, w tym pokrętło regulacji głośności oraz przyciski na kierownicy, zachowały swoją tradycyjną postać. Deska rozdzielcza z dyskretnym panelem sterowania wpisuje się w układ kabiny i podkreśla elegancję wnętrza, a dźwignia selektora przekładni dobrze leży w dłoni, zachęcając do przyjęcia zrelaksowanej pozycji za kierownicą.

Ceny Nissana Ariya zaczynają się od 209900 zł.

News will be here