– Razem zrobiliśmy kawał wielkiej roboty, pokazaliśmy piękną Polskę na całym świecie, daliśmy ludziom radość i za to wszystkim z całego serca bardzo dziękuję – prezes Lang Team, Czesław Lang, podsumował w piątek w Lublinie 79. Tour de Pologne, który na przełomie lipca i sierpnia przebiegał przez drogi naszego województwa. Po raz kolejny partnerem medialnym wyścigu była redakcja Nowego Tygodnia.
79. Tour de Pologne odbywał się od 30 lipca do 5 sierpnia i kolejny raz jego trasa wiodła przez Lubelszczyznę. O ile przed rokiem wyścig startował z Lublina, o tyle teraz pierwszy etap kończył się w stolicy regionu. Tym razem przez województwo lubelskie przebiegały trasy aż 3 etapów: Kielce – Lublin (218,8 km), Chełm – Zamość (205,6 km) i Kraśnik – Przemyśl (237,9 km).
Wyścig cieszył się ogromnym zainteresowaniem kibiców. – Wszyscy wiemy, jakie tłumy witały kolarzy. Te emocje zawitały nie tylko do dużych miast, ale szczególnie w małych miejscowościach ludzie czekali na to wydarzenie. Mam nadzieję, że współpraca z Czesławem Langiem będzie dalej kontynuowana po to, żeby promować województwo i uczyć młodzież sportu – mówił podczas piątkowego podsumowania Zdzisław Szwed, członek zarządu województwa lubelskiego.
Podczas spotkania zostały przedstawione badania medialne i analiza efektywności marketingowej wydarzenia. Relacje z etapów przejeżdżających przez województwo lubelskie w samej tylko TVP Sport obejrzało („na żywo” oraz powtórki) ponad 1 milion widzów łącznie. Wartość promocji Tour de Pologne 2022 wyniosła w sumie ponad 292 mln zł.
W Lubelskim Centrum Konferencyjnym, gdzie odbyło się spotkanie, podziękowano też wszystkim zaangażowanym w organizację wyścigu: gospodarzom miast, samorządowcom, służbom mundurowym oraz Departamentowi Promocji, Sportu i Turystyki UMWL. – Razem zrobiliśmy kawał wielkiej roboty, pokazaliśmy piękną Polskę na całym świecie, daliśmy ludziom radość i za to wszystkim z całego serca bardzo dziękuję – podsumował prezes Lang Team, Czesław Lang.
MAG